כחול | מגזין השייט והספורט הימי

במהלך השנים האחרונות העליתי והפלגתי על סיפון היאכטה שלי יותר מעשרים אנשי צוות מרקע, מוצא וניסיון שונים ומגוונים. הגעתי אליהם באמצעות אתרי אינטרנט שונים. כולם היו זרים לי לחלוטין, כולם היו זהב. אז איך עושים את זה בהצלחה, במיוחד כשהרשתות החברתיות נוטות לעיתים לייצור מצג שווא? ראשית, הבהר לעצמך, בכנות, מה בדיוק אתה מצפה מהאדם שאתה מעלה ליאכטה. שיהיה הסקיפר? שיהיה אחראי על ניקיון? שיבצע פיקוח ישנוני על פעולת ההגה האוטומטי במהלך הלילה תוך האזנה למוזיקה וקריאת ספר? יותר מזה? מה בדיוק? האם אתה מחפש מישהו שאפשר לסמוך עליו או שדי לך בנוסע נחמד שקצת עוזר? עם התובנות העצמיות הללו אפשר לצאת לדרך. לתהליך יש ארבעה שלבים: יצירת פרופיל עשיר ומדויק באתר, קשר ראשוני, ניהול שיחה מעמיקה יותר, פגישה פנים אל פנים. בכל אחד מהשלבים כדאי לחפור שוב בנושאים המפורטים להלן ועוד יותר, כך יוותרו רק המתאימים, איתם תפליג ויתכן שהם גם יחזרו ליאכטה ויפליגו אתך בעתיד. בפרופיל שתעלה לאתר כתוב את האמת, כל האמת וכמה שיותר ממנה. הפרטים הטכניים חשובים אבל לפני הכל יש לשים את הדגש על תיאור "הראש" שלך. מה סגנון ההפלגה שלך, מה חשוב לך, מה אתה עושה, איך, וגם מה אתה לא עושה. החל בשיט ועגינה וכלה במזון וצריכת אלכוהול. כך נוצר מיון ראשוני מסיבי ופסיבי. מרבית האנשים שיפנו אליך כבר מתחברים אל סגנון ההפלגה והדרישות שלך. אלו הנושאים העיקריים והכלליים אותם כדאי להבהיר במדויק ובהרחבה בפרופיל, לחקור ולוודא מול הצוות: אחריות אישית ועל פי חוק מה רמת האחריות שאתה דורש מהצוות? האם זהו צוות בערבון מוגבל? כשאיש צוות מזהה כשל פוטנציאלי או להבדיל, אפשרות לשיפור כלשהו, הוא אמור לקחת אחריות ולפעול עם הרשאה או לנקוט גישה של "הסקיפר כבר יטפל בזה"? מבחינת החוק - אתה כסקיפר נושא באחריות מלאה בפני רשויות החוק על האנשים שמפליגים אתך. רשויות החוק משמעותם מדינת הדגל וכל מדינה שהיאכטה תעגון בתחומה. וודא שהצוות מסוגל לכלכל עצמו במדינת היעד ובהמשך דרכו, אחרת תמצא עצמך מממן אותו. , Westerly Conway Ketch בת עמי במפרץ במינדלו, כף ורדה, את פביאן אספתי מהרשת, את מיכאל מצאתי על הרציף 25 כחול /// 2020 יולי

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkzMDY=