כחול | מגזין השייט והספורט הימי

. שמן 1 יש לבדוק שמן לפני כל הפלגה. זה אולי נשמע בנאלי אבל השמן הוא נוזל החיים של המנוע שלכם. אם רמת השמן נמוכה, הוסיפו שמן מיד. השמן החסר הינו טווח הביטחון שלכם. אם הוא חסר כל איבוד שמן נוסף "יטגן" את המנוע שלכם, דבר העלול לעלות הרבה כסף. כדאי גם לבדוק את איכות השמן. אם השמן כהה ומלוכלך, רשמו לעצמכם להחליף אותו בקרוב מפני שהוא מאבד את התכונות המסככות שלהן זקוק המנוע. גל קדר טיפ לשיט בדוק את המנוע הקיץ כבר כאן, וכולנו מפליגים ונהנים. לצערנו, בתקופה האחרונה נתקלנו במספר מקרים בהם כלי שיט נתקעו ללא יכולת תמרון בים. ברב המקרים, בדיקה פשוטה לפני היציאה לים היתה יכולה למנוע את עוגמת הנפש. ההישארות הים אינה גזירה מלמעלה, אלא ניתנת למניעה מראש. בכתבה שלפניכם מספר טיפים ופעולות פשוטות אותן כדאי לבצע לפני כל הפלגה, ובטח לפני ההפלגה הראשונה של העונה. . מערכת קירור 2 אם יש לכם מערכת קירור מים מתוקים (סגורה), בידקו את רמת נוזל הקירור לפני התנעה. כשהמנוע חם – אסור לפתוח את המיכל על מנת לא להיכוות. הנוזל צריך להגיע לקו המסומן. הוסיפו רק אם חסר, אל תוסיפו עוד נוזל מבלי לבדוק מדוע הוא חסר. . צנרת 3 גם במערכות קירור של מי ים וגם במערכות קירור של מים מתוקים – בידקו את הצינורות. הם צריכים להיות במצב טוב, בלי חתכים או קרעים די נראים לעין, ואם תלחצו עליהם, הם אמורים להיות דיי קשים. אם יש לכם ספקות לגבי הצינור החליפו אותו מבלי לחשוב פעמיים – צינור שבור או קרוע יכול לא רק להרוס את מנוע כלי השיט אלא גם לגרום לטביעתו. . חבקים 4 וודאו כי החבקים (בנדים), של הצינורות מחוזקים היטב. על כל צינור שנמצא מתחת לקו המים, צריכים להיות שני חבקים. טלטולי הסירה במרינה או על גבי הטרקטור בעת ההשקה לים גורמים להברגות החבקים להשתחרר. בדקו אותם. . מצברים 5 הדור הישן של המצברים הוא כזה שניתן לבדוק את מצב כל תא ותא בעזרת מד אלקטרוליזה (חומציות). אם 2021 י ולי /// כחול 42

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkzMDY=